VÅRE TIMER

Cross Trening:

En morsom og utfordrende time hvor variasjon og funksjonalitet vektlegges. Timen vil bestå av enkle og effektive øvelser som har innvirkning på både styrke og kondisjon. 60 minutter vil deles inn i kortere økter med ulikt fokus. Timen passer alle.

Aktivballett:

Ny populær treningstrend! Ballet og bruk av barre er for tiden mye brukt av kjendiseliten for å komme i form. Dette er en treningstime basert på ballett, med fokus på både kondisjon, styrke og spenst. Bli med på en morsom og effektiv treningsøkt!

Tradisjonell styrke:

God gammeldags styrke trening. Sirkel trening med blant annet knebøy, markløft, benkpress. Tyngde tilpasses hver enkelt og alle kan utføre øvelsene.

Aerobic:

Enkle og effektive kombinasjoner får at en skal få max utbytte av timen. Herlig og morsom kondisjonstrening!

TRX:

TRX Suspension Training er det siste innenfor styrketrening. Utviklet av amerikanske Navy Seals er TRX produktet som tilfredsstiller alle kundegrupper, uansett nivå. Denne unike slyngetreningen bygger styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet og ble av Men’s Health i 2011 kåret til årets beste treningsverktøy. TRX Suspension Training passer for alle!

Step:

45 minutter effektiv kondisjonstrening på stepkasse. Belastningen er lav på knær, rygg og andre ledd, men effekten tilsvarer jogging! Sterkere hjerte og lunger, bedre balanse og utholdende styrke i hele kroppen. Kort sagt: Masse overskudd!


Spinn 45 og Spinn 60:

Alle kan spinne! Etter god og variert musikk blir du ledet gjennom timen av en instruktør som vil at du skal klare å yte ditt ytterste. Garantert svett!

Pilates:

En form for styrketrening med fokus på stabilitet og kroppskontroll, hvor den indre støttemuskulaturen bygges opp. I Pilates er man hele tiden i bevegelse, gjennom rolige og skånsomme, men effektive øvelser.

Yoga:

Klassisk Yoga består av enkeltstående øvelser, der man lar kroppen falle til ro før man går over i neste øvelse. Man lar kroppen og sinnet falle til ro, samtidig som man styrker kroppen både mentalt og fysisk. Avsluttes med avspenning. Power Yogaens system er bygd på en gjentagende sekvens av ulike bevegelser, med pusten som motor. Man lenker sammen de ulike stillingene for å opprettholde varmen i kroppen og gi konsentrasjon. Flere elementer av styrke, balanse og utholdenhet. 1 ½ time.

Stretching:

En time med fokus på både indre og ytre balanse. 15 minutter lett oppvarming, 45 min. bevegelighetstrening og 15 min. avspenning. Dette passer for alle, øvelsene er enkle og kan tilpasses eget nivå. Oppdag muskler du ikke ante at du hadde! 1 t 15 min.

Frisk Senior:

Kondisjon og styrketrening i sal for godt voksne. Enkle kombinasjoner av aerobic/step som oppvarming og kondisjonstrening, etterfulgt av ulike øvelser med og uten enkle hjelpemidler som styrker hele kroppen. Avsluttes med god uttøying.